بهترین لپ تاپ برای کارهای گرافیکی ۲۰۲۰

علی فلاحعلی فلاح
بهترین لپ تاپ برای کارهای گرافیکی

بهترین لپ تاپ برای کارهای گرافیکی ۲۰۲۰

انتخاب بهترین لپ تاپ برای کارهای گرافیکی می تواند مشکل باشد. موارد زیادی وجود دارد که باید هنگام انتخاب لپ تاپ مد نظر قرار داد.

آیا می خواهید روی باتری یا صفحه نمایش تمرکز کنید؟ آیا قابل حمل بودن برای شما مهم است؟ آیا RAM مهمترین عامل برای شماست؟ آیا می توانید با انتخاب محدودی از درگاه ها زنده بمانید؟

هر لپ تاپ دارای قدرت ، سرعت و نمایشگر برای اجرای انواع برنامه های طراحی گرافیکی است. تنها کاری که باید انجام دهید انتخاب مورد علاقه خود است.

هنگام جستجوی بهترین لپ تاپ برای کارهای گرافیکی ، مواردی وجود دارد که باید به آنها توجه کنید. برای شروع ، می خواهید از داشتن یک لپ تاپ که قدرت کافی برای اداره برنامه های فشرده گرافیکی را ارائه می دهد ، اطمینان حاصل کنید.

برای اطمینان از این که لپ تاپ جدید می تواند این کار را انجام دهد ، به دستگاهی با یک پردازنده قدرتمند مدرن (مانند CPU های نسل ۸ اینتل) و ترجیحا کارت گرافیکی گسسته و همچنین از Nvidia یا AMD احتیاج دارید.

بهترین لپ تاپ برای کارهای گرافیکی همچنین دارای صفحه نمایش های چشمگیر هستند که نه تنها کار شما را در بهترین نور ممکن نشان می دهند بلکه رنگ ها را به طور دقیق تولید می کنند و در عین حال مطمئن می شوید که بعد از کار بر روی آنها برای مدت های طولانی دچار فشار چشم نمی شوید. . همچنین بهترین لپ تاپ ها برای طراحی گرافیک باید نازک و سبک باشند تا بتوانید در هنگام مسافرت آنها را با خود ببرید.

چطور بهترین لپ تاپ برای کارهای گرافیکی انتخاب کنیم؟

اگر دانشجو یا حرفه ای در زمینه طراحی گرافیک هستید ، به رایانه ای نیاز دارید که بتواند از کارهای خلاقانه شما بهینه ، سریع و کارآمد پشتیبانی کند.

مشکل اصلی پیدا کردن یک کامپیوتر قابل حمل خواهد بود که تعادل مناسب بین اجزای سازگار با نیازهای شما را داشته باشد (آنها برای کارهای ۲D یا ۳D یکسان نیستند) و یک کیفیت مواد که به شما امکان می دهد با اطمینان کار کنید.

در اینجا معیارهایی وجود دارد که باید قبل از خرید لپ تاپ اختصاص داده شده به گرافیک ، به آن توجه ویژه داشته باشید:

پردازنده (CPU): بسته به نیاز شما می تواند یکی از مهمترین مؤلفه های رایانه شما باشد. بنابراین برای کسی که از فتوشاپ استفاده می کند ، فقط یک پردازنده ۲ گیگاهرتزی لازم است. اما اگر با نرم افزارهای سه بعدی کار می کنید ، یک پردازنده Core i7 HQ یا بالاتر بسیار توصیه می شود ، با حداقل ۲٫۵ گیگاهرتز. به همین ترتیب ، لازم است در این حالت ، یک پردازنده چهار هسته ای (یا بیشتر) را به یک پردازنده دو هسته ای ترجیح دهید ، که به سرعت برای مدیریت برنامه های سه بعدی محدود شده است .

RAM:

این فضای ذخیره سازی است که هنگام کار روی آنها ، پرونده ها بارگیری می شوند. هرچه این رم بزرگتر باشد ، پردازش اطلاعات نیز بهتر می شود. در حال حاضر ، پیدا کردن رایانه ای با رم کمتر از ۴ گیگابایت بسیار غیر معمول است. با این حال ، برای کارهای گرافیکی ، حداقل ۸ گیگابایت مورد نیاز است و حتی ۱۶ GB برای مدل سازی و کارهای رندر سه بعدی .

کارت گرافیک (GPU): بسته به کاربردهای شما درخواست متفاوتی خواهد شد. تولید کنندگان بیشتر کارت گرافیکی با رم اختصاصی ارائه می دهند: این دستگاه رم خود را با بقیه قطعات به اشتراک نمی گذارد. این برای اجرای پرطرفدارترین بازی ها و برنامه های سه بعدی بهینه است.

هارد دیسک: هارد دیسک های SSD سریعتر از HDD ها هستند و به آرامی در بیشتر لپ تاپ ها و رایانه های رومیزی به استاندارد تبدیل می شوند. یک سازش خوب ، وقتی صحبت از لپ تاپ اختصاص داده شده به گرافیک می شود ، انتخاب یک مدل متشکل از HDD و SSD است . در هر صورت SSD برای همه کارهای سه بعدی بسیار توصیه می شود.

اندازه صفحه نمایش: اندازه ایده آل البته به نیازهای شما بستگی دارد. اگر با یک صفحه نمایش ثانویه کار می کنید ، یک صفحه نمایش ۱۳ اینچی ممکن است بیش از اندازه کافی باشد. از طرف دیگر ، اگر مجبور شوید نتایج کار خود را به مشتریان خود در رایانه شخصی خود نشان دهید ، صفحه نمایش ۱۵ اینچی و حتی ۱۷ اینچی می تواند مفید باشد. به طور کلی ۱۵ اینچی است که بیشترین سرمایه گذاری توسط تولید کنندگان علاقه مند به حرفه گرافیکی است.

کیفیت نمایشگر:

قبل از هر چیز به وضوح آن بستگی دارد. در گرافیک ها ، نمایشگر Full HD توصیه می شود (برخی از تولید کنندگان شروع به سرمایه گذاری در ۴K می کنند ، اما این کار اضافی نیست مگر اینکه در ویرایش ویدیو کار کنید). سپس به دقت رنگها بستگی دارد: اینها باید تا حد ممکن وفادار باشند (با یک دلتا E – اندازه گیری تفاوت بین یک رنگ و ارائه آن – کمتر از ۳) و طیف (مجموعه ای از رنگ هایی که صفحه تولید مثل) به اندازه کافی گسترده است.

لمسی: به نظر می رسد که به دست آوردن نامه های اشرافیت با طراحان گرافیک ، به تدریج به نظر می رسد ، زیرا این امکان را فراهم می آورد که فقط بر روی یک پشتیبانی کار کنید ، نه اینکه روی یک تبلت گرافیکی اختصاصی متصل شده و خود را به یک کامپیوتر وصل کنید. با این حال ، این ویژگی از به دست آوردن همه آرا فاصله زیادی ندارد ، از یک طرف به این دلیل که این لمس معمولاً با دقت کمتری نسبت به یک تبلت گرافیکی دارد و از این طریق باعث شارژ باتری می شود.

باتری: اگر این ممکن است بی ضرر به نظر برسد ، این نکته اساسی است که اگر مثلاً باید از رایانه خود به عنوان پشتیبانی از یک ارائه حرفه ای استفاده کنید ، آدرس دهید. با این حال ، به استقلال اعلام شده توسط سازنده ، اغلب خوش بینانه و در هر صورت ، در شرایط “استاندارد” (دفتر ، گشت و گذار ، و غیره) محاسبه نکنید. برخی از برنامه های گرافیکی بسیار سنگین هستند و باتری شما را تخلیه می کنند.


بیشتر بدانید:

برای طراحی گرافیک به چه مشخصات رایانه ای نیاز دارید؟

کدام مک بوک برای طراحی گرافیک بهترین است؟

  بهترین لپ تاپ برای کارهای گرافیکی چیست؟

آیا لپ تاپ های بازی برای طراحی گرافیک مناسب هستند؟


۷ لپ تاپ زیر به نظر ما بهترین گزینه برای طراحان گرافیک است.

توجه داشته باشید که هرکدام در نسخه محبوب خود با متخصصان این رشته به شما ارائه می شود ، اما اینها از نظر اجزای آنها (و بعضی اوقات حتی اندازه صفحه نمایش آنها) به طور کلی در چندین نوع مختلف در دسترس هستند.

طراحان برای اجرای برنامه هایی از قبیل Photoshop یا Adobe Premiere Pro در حالی که بین جلسات نصب یا کار در حال انجام هستند ، به لپ تاپ های قدرتمند و قابل حمل با عمر باتری طولانی نیاز دارند. ما بهترین لپ تاپ ها را برای طراحان انتخاب می کنیم ، بعلاوه مشخصات و بودجه مورد نیاز خود را در نظر بگیرید.

بهترین لپ تاپ ها برای طراحان گرافیک ۲۰۲۰

اگر به دنبال یک لپ تاپ باریک و قدرتمند هستید که می تواند وظیفه طراحی را انجام دهد ، مدل های زیر کار شما را راه می اندازند:

۱- Apple MacBook Pro 15 – هنوز هم بهترین لپ تاپی که یک طراح می تواند انتخاب کند

۲-  Microsoft Surface Book 2 – تلاش مایکروسافت برای بهترین استفاده از MacBook Pro بسیار نزدیک است

۳- Apple MacBook Pro 13 – گزینه ای ارزان تر برای طرفداران MacBook

۴- Dell XPS 15 2-in-1 – بازگشت به فرم برای Dell: قدرتمند ، جمع و جور و خوش چهره

۵- نوت بوک ۹ قلم سامسونگ – بسته بندی شده با ویژگی ، اما فاقد فضای ذخیره سازی

۶- Microsoft Surface Laptop 3 – Surface پانزده اینچی قدرت و سبک را در خود جای داده است

۷- HP Spectre x360 15 – یک انتخاب عالی است.


۱-  لپ تاپ های رنج Apple MacBook Pro

با قیمت ۱،۳۴۹ دلار شروع می شود (۱۳ اینچی ، بدون TouchBar)

وضوح تصویر ۱۸۸۰ با ابعاد ۱۵٫۴ اینچی ، ۲۸۸۰ Display

پردازنده ۲٫۸ Ghz Intel Core i7 یا ۲٫۳Ghz Intel Core i9

رم ۱۶ گیگابایتی

SSD 256 GB یا حداکثر SSD 2TB را ذخیره کنید

کارت گرافیک AMD Radeon Pro 555 یا Intel HD Graphics 630

    MacBook Pro با انتخاب فوق العاده ای که برای همه کارمندان و خلاقیت های مختلف در همه جا وجود دارد ، دارای قدرت باورنکردنی و نمایشگرهای پیشرو کلاس در یک قاب فلزی براق است.

MacOS مدت هاست که در دنیای طراحی نسبت به ویندوز ارجح است. این سیستم عامل کمتر در معرض خراب شدن زیر بار کار زیاد قرار می گیرد و می تواند به راحتی همزمان چندین برنامه را اجرا کند.

    یکی از مشکلات جانبی MacBook Pro ، کمبود گزینه های درگاه ارائه شده است. شما می خواهید چهار درگاه Thunderbolt 3 (که با اتصالات USB-C سازگار است) را بدست آورید ، به این معنی که شما باید یک دانگل بزرگ را برای ارتباط با پورت های USB-A یا کابل های HDMI استفاده کنید.

    دامنه MacBook Pro شامل چندین مدل مختلف است ، از مدل ورودی ۱۳ اینچی i7 2.3GHz Dual-Core ، گرفته تا ۱۵ اینچی i9 2.3GHz با نوار لمسی.

اگرچه دامنه Pro بهترین قیمت در مک بوک است ، هشدار داده می شود. خطوط MacBook Air و ۱۲ اینچی MacBook ممکن است باریک و زیبا به نظر برسند اما برای کار خلاقیت قدرت لازم را دارند.

 ۱۳ اینچ مک بوک ۲٫۳ گیگاهرتز (نوار لمسی)

پردازنده ۷ gen i5

رم ۸ گیگابایتی

حافظه SSD 128 گیگابایتی

۱۲۹۹ دلار

سطح ورود MacBook Pro ، مناسب برای طراحان جوان است که قدرت و سبک یک مک بوک را می خواهند ، اما نه هزینه یکی از مدل های Touch Bar. ممکن است پردازنده قدیمی تری داشته باشد ، اما هنوز هم به تمام خواسته های طراحان کمک می کند.

بهترین ترکیب قدرت ، ارزش و قابلیت حمل

نقاط مثبت

صفحه خیره کننده شبکیه چشم

پردازنده قدرتمند

ویژگی های گرافیکی با قابلیت بالا

منفی

فقط در نسخه ۱۳ اینچی موجود است

۱۳ اینچ مک بوک w / Touch Bar 2.3GHz

پردازنده i5 نسل ۸

رم ۸ گیگابایتی

۲۵۶ گیگابایت حافظه SSD

ارزان ترین MacBook Pro با نوار لمسی. پردازنده ۸ ژنراتور و ذخیره سازی اضافی باعث افزایش چشمگیر آن نسبت به مدل سطح ورودی فوق می شود. این انتخاب خوبی برای کسانی است که به برق نیاز دارند و بودجه لازم را برای پس انداز خود دارند.

MacBook درخشان اما TouchBar غیر ضروری است

نقاط مثبت

پورت های اضافی بیش از نسخه استاندارد

نوار را لمس کنید

پردازنده ۸ Gen

منفی

قیمت زیاد

۲-  ۱۵ اینچ مک بوک w / Touch Bar 2.3GHz

پردازنده  i9 نسل ۹

رم ۱۶ گیگابایتی

حافظه SSD 512 گیگابایتی

    MacBook Pro ، این لپ تاپی است که اگر پول داشته باشد ، باید به دنبال آن بروید. با داشتن پردازنده فوق العاده سریع و رم و ذخیره سازی ، تنها محدودیت در طراحی های تخیل شما خواهد بود.

یک لپ تاپ خارق العاده که هر طراح را خوشحال می کند ، اما قیمت آن بالاست

نقاط مثبت

پردازنده قدرتمند

صفحه شبکیه چشم زرق و برق دار

TouchBar یک تازه کار جالب است

منفی

گران

لمس نوار ضروری نیست

برای برخی اتصالات به آداپتور احتیاج دارد 

۳- Microsoft Surface Book 2

از ۱۷۲۶ دلار شروع می شود

وضوح تصویر ۱۳٫۵ اینچی ، ۳۰۰۰ ۲۰۰۰ نمایش دهید

پردازنده  Intel Core i7  نسل۸

رم ۱۶ گیگابایتی

ذخیره سازی از ۱۲۸ گیگابایت تا ۱ ترابایت SSD

کارت گرافیک NVIDIA GeForce GTX 1050

بهترین لپ تاپ برای کارهای گرافیکی

     اکنون Surface Book 2 در نسل دوم خود قرار دارد. صفحه لمسی برگشت پذیر و قابل جابجایی از مدل نسل اول حفظ شده است ، به این معنی که می توانید از آن به عنوان یک تبلت یا به عنوان یک لپ تاپ سنتی استفاده کنید. Surface Book 2 همچنین برخی از مؤلفه های جدیدتر (از جمله پردازنده نi7 نسل۸) را به شاسی نرم و صاف اما کمی سودمند خود اضافه می کند. 

می توانید اجزای Surface Book 2 را به دلخواه خود پیکربندی کنید ، ما چیزی کمتر از پردازنده i7 و حداقل یک SSD 256 GB را برای کارهای خلاقانه توصیه نمی کنیم.

صفحه لمسی Surface Book مزایایی نسبت به MacBook Pro بدون لمس دارد – برای ترسیم یا حاشیه نویسی اسناد یا تصاویر با استفاده از Microsoft Ink عالی است. قلم Surface Pen اختیاری ۹۹ دلار اضافی دارد ، اما دقیق تر از انگشت اشاره شما است و اجازه می دهد تا برخی ترفندهای مرتب مانند سایه بان را انجام دهید.

لپ تاپ ترکیبی با قدرت کافی برای کارهای خلاقانه

نقاط مثبت

موجود با سخت افزار اختصاصی گرافیک

عمر باتری باورنکردنی ۱۷ ساعته

صفحه نمایش جداشونده آن را بسیار متنوع می کند

انتخاب اندازه صفحه نمایش

منفی

شما در حال پرداخت هزینه عملکرد ۲ در ۱ هستید

۴- Dell XPS 15 2-in-1 

با قیمت ۱۶۹۹ دلار شروع می شود

وضوح تصویر ۱۵٫۶ اینچی ، ۱۰۸۰ ۱۹۲۰ ۱۹۲۰ یا ۳۸۶۰ × ۲۱۶۰ را نمایش دهید

پردازنده Intel Core i7  نسل۸

رم ۸ گیگابایتی

حافظه SSD 128 گیگابایتی تا SSD 1TB

کارت گرافیک AMD Radeon RX Vega

بهترین لپ تاپ برای کارهای گرافیکی

     Dell ادعا می کند که طیف وسیعی از بهترین لپ تاپ های XPS ساخته است – و حتی یک نگاه سریع در XPS 15 2-in-1 نیز به این امر واقعیت دارد. این قسمت بالایی از دامنه Dell است ، و بسته بندی های جدیدترین قطعات و فناوری را در یک بسته کوچک است.

XPS 15 2-in-1 از نظر اندازه نسبت به یک لپ تاپ معمولی ۱۴ اینچی احساس  بهتری می دهد، اما یک صفحه نمایش کامل ۱۵ اینچی را به سختی و بدون قاب و یک قاب باریک بسته بندی می کند. در حقیقت ، آن را در ضخیم ترین نقطه کمتر از دو سوم اینچ در عمق اندازه گیری می کند.

اما فکر نکنید که قاب باریک آن ، پردازنده i7 با قدرت و کارت گرافیک AMD منجر به عمر باتری کوتاه می شوند. Dell با نمایشگر ۱۰۸۰p ، پانزده ساعت و ۵۳ دقیقه عمر باتری چشمگیر دارد.

یک لپ تاپ انعطاف پذیر با صفحه لمسی مفید و قدرت زیادی

نقاط مثبت

صفحه نمایش بزرگ ۱۵ اینچی

طراحی سبک

یکی از بهترین لپ تاپ های ویندوز

کارت گرافیک AMD

منفی

فضای ذخیره سازی کمی برای مدل سطح ورودی

قیمت زیاد مک بوک

۵- نوت بوک سامسونگ ۹ قلم  (Samsung Notebook 9 Pen)

از ۱۲۹۹٫۹۹ دلار شروع می شود

وضوح تصویر ۱۳٫۳ اینچی ، ۱۹۲۰ ۱۹۲۰ را نمایش دهید

پردازنده Intel Core i7  نسل۸

رم ۸ گیگابایتی

حافظه SSD 256 GB

کارت گرافیک Intel UHD Graphics 620

بهترین لپ تاپ برای کارهای گرافیکی

    نسخه نوت بوک ۹ سامسونگ ۲۰۱۸ جدیدترین لپ تاپ در این لیست است که فقط در ماه فوریه به بازار عرضه می شود. به این ترتیب ، این آخرین ویژگی های جدید در دسترس لپ تاپ های ویندوز ، از جمله اسکنر اثر انگشت ، ورود به سیستم چهره Windows Hello ، پشتیبانی از قلم  و یک صفحه نمایش آماده HDR را دارد.

    این لپ تاپ دارای صفحه نمایش ۱۳٫۳ اینچی است. اما همچنان در دو پورت USB-C ، درگاه USB-A و درگاه HDMI فشرده می شود. همچنین دارای یک فضای بیرونی مرتب است که تقریباً میزان روشنایی را از ۳۵۰ تا ۵۰۰ نیت (این یک چیز خوب است!) می کند تا کار راحت تر در فضای باز را انجام دهد.

    متأسفانه ، نوت بوک ۹ قلم فقط با ۲۵۶SSD گیگابایتی برای ذخیره سازی محدود می شود – انتظار داریم کمی بیشتر یا حداقل انتخابی در این نقطه قیمت داشته باشیم. بنابراین ، باید با ذخیره کردن فایل بسیار محتاط باشید ، حتماً یک هارد اکسترنال حمل کنید یا در یک ارائه دهنده ذخیره سازی ابری سرمایه گذاری کنید تا به دلیل کمبود فضای ذخیره سازی نوت بوک ۹ ، به مشکل برنخورید.

نرم و صاف ، قابل حمل و ایمن ، این یک لپ تاپ حرفه ای عالی است

نقاط مثبت

اسکنر اثر انگشت و Face ID

طراحی قابل حمل ۱۳٫۳ اینچ

پورت ها و اتصالات عالی

قلم گنجانده شده است

منفی

صفحه نمایش از جزئیات کمتری نسبت به MacBook برخوردار است

اندازه صفحه نمایش ممکن است برای برخی کوچک باشد

کم بودن ظرفیت ذخیره سازی

 ۶- مایکروسافت Surface 3

از ۱۷۰۰ دلار شروع می شود

وضوح ۱۵ اینچی ، رزولوشن ۲۴۹۶ در ۱۶۶۴ را نمایش دهید

پردازنده AMD Ryzen 5 3580U یا AMD Ryzen 7 3780U

رم ۸ گیگابایتی یا ۱۶ گیگابایتی

فضای ذخیره سازی ۱۲۸ گیگابایت تا ۱ ترابایت SSD

کارت گرافیک AMD Radeon Vega 9 و RX Vega 11

    در حالی که مدل های قبلی لپ تاپ سرفیس برای طراحان بسیار جذاب نبود ، مدل های جدیدتر لپ تاپ ۳ آن را در نظر می گیرند ، به لطف یک مدل جدید ۱۵ اینچی این لپ تاپ. به این امکان اضافه کنید که از Surface Pen روی صفحه نمایش (جداگانه فروخته شده) استفاده کنید ، و این یک مدعی واقعی است. این واقعیت که باریک و شیک است به آن آسیب نمی رساند.

برخلاف مدل ۱۳٫۵ اینچی که از تراشه های اینتل استفاده می کند ، نسخه ۱۵ اینچی به جای آن به پردازنده های AMD Ryzen پنج و هفت تعبیه شده است. علاوه بر این ، این یک مزیت اضافی از تراشه GPU اختصاصی ، که برای طراحان ضروری است ، یا AMD Radeon Vega 9 و RX Vega 11 را نیز به همراه دارد.

با این حال ، دو نکته جانبی از لپ تاپ سرفیس ۳ وجود دارد. عمر باتری در بهترین حالت در حالت متوسط ​​است و تعداد درگاه هایی هم که می خواهیم نداریم. اگرچه در نهایت به USB-C داده شده است ، در صورت داشتن لوازم جانبی زیادی ، باید یک محیط چند USB را انتخاب کنید.

پرچمداران اولترابوک مایکروسافت اکنون در ۱۵ اینچ موجود است

نقاط مثبت

تراشه های گرافیکی اختصاصی

پردازنده قدرتمند AMD

صفحه نمایش بزرگ ۱۵ اینچی زیبا

منفی

مشخصات بالا قیمت آن را گران می کند

​​عمر باتری متوسط در بهترین حالت

۷- HP Spectre x360 15

با ۱۳۳۰ دلار شروع می شود

وضوح تصویر ۱۵٫۶ اینچی ، ۱۰۸۰ ۱۹۲۰ ۱۹۲۰ یا ۳۸۶۰ × ۲۱۶۰ را نمایش دهید

پردازنده Intel Core i7 نسل۸

رم ۱۶ گیگابایتی

ذخیره سازی ۱TB هارد دیسک سخت به همراه ۱۲۸ GB SSD

کارت گرافیک Intel UHD Graphics 620

   HP ادعا می کند که Specter x360 “فراتر از انتظارات” است. یک ادعای بزرگ ، اما این یک لپ تاپ بسیار چشمگیر از زیر مارک “prosumer” HP است. به اندازه پیشنهادات دل یا لنوو باریک نیست ، اما x360 برخلاف Surface Book 2 ، قلم را به صورت رایگان ارائه می کند.

همچنین برخلاف سایر لپ تاپ های این لیست ، از یک هارد ترکیبی نیز برخوردار است. این بدان معناست که شما یک هارد دیسک سنتی چرخش ۱ عیار به علاوه سرعت سریعتر و سرعت بار SSD دارید.

Spectre همچنین در مقایسه با رقبای خود دارای Thunderbolt 3 ، USB-C ، USB-A و درگاه HDMI است.

کمی حجیم تر از رقبا ، اما حافظه و صفحه نمایش عالی است

نقاط مثبت

هارد دیسک بزرگ به همراه SSD سریع

تعداد زیادی درگاه

قلم گنجانده شده است

صفحه نمایش با وضوح بالا (مدل بالا)

منفی

به اندازه رقبا باریک نیست

صفحه بزرگ آن حمل را سنگین می کند

برای طراحی گرافیک به چه مشخصات رایانه ای نیاز دارید؟

هنگام خرید بهترین لپ تاپ برای کارهای گرافیکی ، به ویژه مدل های پریمیوم ، طیف گسترده ای از مشخصات و ویژگی های آن می تواند کمی خسته کننده باشد. در اینجا به شما کمک می کنیم تا مانند یک حرفه ای انتخاب کنید:

پردازنده

از آنجا که به احتمال زیاد شما برای کارهای خلاقانه از برنامه های خاصی استفاده می کنید ، عاقلانه است که هزینه بیشتری برای پردازنده قدرتمند بپردازید. هرچه وقت کمتری برای انتظار رایانه خود داشته باشید، سریعتر کار خود را تمام خواهید کرد. همچنین ممکن است پردازنده هایی را ببینید که به CPU (واحدهای پردازش مرکزی) یا به سادگی تراشه ها گفته می شوند.

AMD و Intel دو اسم در شهر هستند که صحبت از پردازنده ها است. این روزها فاصله کمی بین این دو برند وجود دارد و هر دو برخی از پردازنده های با کیفیت بالا را برای لپ تاپ های سطح بالا ارائه می دهند.

برای کار طراحی ، شما باید چیزی کمتر از یک پردازنده Intel Core i5 (با ترجیح i7) ، با یک تراشه AMD Ryzen یا AMD FX بپذیرید.

رم

حداقل یک حافظه رم – ۸ گیگابایتی نیز می خواهید ، اما ۱۶ گیگابایت این روزها شرط خوبی است. RAM مخفف حافظه دسترسی تصادفی است – به رایانه شما کمک می کند تا مسیر خود را از طریق پرونده ها و وظایف خود جستجو کند.

مجدداً ، هرچه رم کامپیوتر شما بیشتر باشد ، سریعتر می توانید کارهای خود را تمام کنید. همچنین – حافظه ، به معنای RAM ، را با حافظه ذخیره اشتباه نکنید ، که شامل هارد دیسک شما یا درایو حالت جامد است.

ذخیره سازی

همچنین در لپ تاپ های پریمیوم از دو نوع ذخیره سازی استفاده شده است: درایوهای هارد چرخش یا درایوهای حالت جامد (SSD). هارد دیسک قدیمی تر است اما فناوری آن منسوخ نیست – آنها ارزان تر هستند و فضای ذخیره سازی بیشتری نسبت به SSD های مشابه دارند. آنها همچنین به معنای واقعی کلمه در حال چرخش هستند و سر و صدا ، اصطکاک و گرما ایجاد می کنند.

از طرف دیگر ، SSD ها جدیدتر و گران تر از درایوهای چرخشی هستند. آنها هیچ قسمت متحرک ندارند و به کامپیوتر کمک می کنند تا اطلاعات را سریعتر بخواند و بنویسد. با داشتن SSD ، لپ تاپ شما با سرعت بیشتری بوت می شود و برنامه ها را روانتر اجرا و باز می کند. تنها نکته منفی این است که فضای ذخیره سازی بسیار کمتری را با SSD بدست آورید.

کارت گرافیک

کارتهای گرافیکی یا GPU مشابه پردازنده ها هستند اما با روشی کمی متفاوت کار می کنند. کارتهای گرافیکی در نمایش چیزهای روی صفحه نمایش بهتر هستند. بعضی از رایانه های ارزان تر از کارت گرافیک مجزا به دلیل اجازه پردازنده برای مدیریت همه وظایف استفاده می کنند – اما برای کاری که می خواهید انجام دهید ، به یک پردازنده گرافیکی اختصاصی احتیاج دارید.

اندازه صفحه نمایش

صفحه نمایش بزرگتر نیز می تواند مفید باشد – در هنگام طراحی یک طرح تبلیغاتی چند میلیون دلاری ، هیچ مشکلی برای مشاهده صفحه نمایش کوچک وجود ندارد. حداقل ۱۳ اینچ در نظر بگیرید ، البته ۱۵ اینچ ارجحیت دارد.

کدام مک بوک برای طراحی گرافیک بهترین است؟

در حال حاضر اپل سه خط مک بوک را ارائه می دهد. باریک ترین حالت “مک بوک” (یک مدل صفحه نمایش ۱۲ اینچی) نام دارد ، محدوده “Air” کمی منسوخ و در وسط (صفحه ۱۳ اینچی) قرار دارد و سپس محدوده حرفه ای در دسترس است ( ۱۳ اینچی یا ۱۵ اینچی). به عنوان یک طراح گرافیک ، باید یک Pro را بگیرید.

به بیان ساده تر ، صفحه نمایش ۱۲ اینچی MacBook برای هر نوع طراحی جدی بسیار کوچک است. البته اشتباه نکنید ، این یک لپ تاپ عالی است ، اما مناسب کار مناسب برای طراحی گرافیک نیست. فراتر از آن ، پردازنده موجود در MacBook 12 اینچی برای کار خود قدرت اصلی دارد.

از طرف دیگر ، MacBook Air دارای صفحه نمایش ۱۳٫۳ اینچی قابل قبول تر است و همچنین اخیراً پردازنده قدیمی ۵ اینتل خود را به روز کرده و به یک نسخه ۸ مدرن تر و همچنین پیشرفت های دیگر ، مانند صفحه نمایش شبکیه.

با این حال ، فاقد قدرت لازم است که بیشتر طراحان خواهان کار خود هستند.

بنابراین ، اگر بعد از مک بوک برای طراحی ، گزینه Pro تنها گزینه کارآمد باشد. این گوشی در دو صفحه نمایش ۱۳٫۳ اینچی و ۱۵٫۴ اینچ به ترتیب با وضوح تصویر ۲۵۶۰ × ۱۶۰۰ و ۲۸۸۰ × ۱۸۰۰ پیکسل در دسترس است.

خط Pro همچنین از پردازنده های نسل هشتم و کارت های گرافیکی به مراتب قدرتمندتر از خطوط Air یا MacBook معمولی است. مدل ۱۳ اینچی از پردازنده گرافیکی Intel Iris Plus 655 بهره می برد و ۱۵ اینچ گزینه ای بین پردازنده گرافیکی Intel UHD 630 یا دو واحد AMD Radeon به شما می دهد.

با خط Pro ، به چهار پورت USB-C نیز دسترسی خواهید داشت که در مجموع چهار عدد است و این باعث می شود اضافه کردن لوازم جانبی مانند یک پد طراحی خارجی یا هارد دیسک کمتر از درد ایجاد شود.

بهترین لپ تاپ برای کارهای گرافیکی

بهترین لپ تاپ برای کارهای گرافیکی چیست؟

چهار لپ تاپ که در بالا به آنها اشاره کردیم دارای صفحه نمایش لمسی هستند – Surface Book 2 ، Samsung Notebook 9 Pen ، Lenovo’s Yoga 920 و HP Specter x360 15.

یک قلم به شما این امکان را می دهد که روی صفحه لمسی هر لپ تاپ با سهولت طراحی کنید و برخی نیز مانند قلم سرفیس بوک ، تطبیق پذیری بیشتری را نسبت به خطوط رسم اجازه می دهند: شما می توانید مثلا با کج کردن قلم در هنگام ترسیم ، سایه بزنید.

با این حال ، قلم سرفیس بوک برخلاف سه مدل دیگر ، در قیمت لپ تاپ درج نشده است. بنابراین ، مگر اینکه بدانید که قصد استفاده گسترده از آن را دارید ، ممکن است ارزش سرمایه گذاری نداشته باشد.

اگر به دنبال لپ تاپ بدون قلم هستید، اما به قابلیت نقاشی نیاز دارید ، لازم به یادآوری است که می توانید در یک پد نقاشی سرمایه گذاری کنید که با تمام لپ تاپ ها کار خواهد کرد.

آنها می توانند ۲۵ دلار ارزان قیمت داشته باشند ، اما در واقع ، شما باید به دنبال نزدیک تر شدن ۱۰۰ دلار یا بیشتر برای بدست آوردن پد با کیفیت باشید. Wacom در تبلت های گرافیکی رهبر بازار است و محدوده Intuos آن (تصویر) از ۸۰ دلار شروع می شود. لنت های تبلت نیز به طور معمول برای طراحی جدی بهتر از استفاده از قلم مستقیم بر روی صفحه لمسی شیشه ای هستند. آنها دارای سطوح مختلفی از حساسیت به فشار هستند و به شما امکان می دهد با سهولت طراحی و سایه گذاری کنید.

بهترین لپ تاپ برای کارهای گرافیکی

آیا لپ تاپ های بازی برای طراحی گرافیک مناسب هستند؟

طراحان گرافیک به لپ تاپ های قدرتمند و دارای صفحه نمایش های بزرگ احتیاج دارند. بنابراین ، آیا می توانید دو هدف را با یک تیر بزنید و برای هر دو شغل یک لپ تاپ منفرد بدست آورید؟

خوب ، مرتب سازی بر اساس وظایفی که باید برای لپ تاپ مخصوص گرافیک انجام دهید می توانید در لپ تاپ بازی انجام دهید.

با این حال ، وقتی صحبت از ماشین های موجود در این لیست می شود ، کمی در بخش گرافیک کمبود خواهید داشت. برای پردازش مطالبات گرافیکی بالای بازی های مدرن ، لپ تاپ ها باید GPU های گسسته قدرتمندی داشته باشند و اینها برای کارآمدی نیاز به خنک کننده جدی دارند.

  بردن لپ تاپ بازی به محل کار ، احتمالاً شانه شما را اذیت می کند – اگرچه Razer Blade Stealth جدید یک استثنای سبک وزن است.

لپ تاپ های بازی به طور معمول دارای برخی از طراحی های زیبا هستند – مانند تصویر Lenovo Legion Y730. بنابراین بیرون کشیدن یک لپ تاپ مانند این در یک جلسه جالب ممکن است باعث شود شما ظاهر حرفه ای خاصی نداشته باشید.

نتیجه گیری :

بنابراین چگونه می توان بهترین لپ تاپ برای کارهای گرافیکی انتخاب کرد؟ بدیهی است که شما با آنچه می توانید هزینه کنید هدایت می شوید ، به همین دلیل ما در اینجا بهترین گزینه ها را برای همه بودجه ها داریم. اما چند نکته دیگر نیز باید در نظر داشته باشید.

یکی قدرت در مقابل قابل حمل بودن: شما به چیزی نیاز دارید که باریک و سبک باشد تا بتوانید کوله پشتی خود را به راحتی حمل کنید ، اما همچنین به اندازه کافی قدرتمند است تا بتوانید مجموعه ابزارهای خلاقانه خود را اجرا کنید. همچنین باید تصمیم بگیرید که MacOS یا Windows مناسب شماست یا خیر. سابق جزء اصلی حرفه های خلاقیت محسوب می شد ، اما مهم نیست که این روزها از چه بستری استفاده می کنید.

دسته بندی سایر/ آموزش مقالات مقالات11
اشتراک گذاری

نوشته های مرتبط

1039+ محصولات
36687+ کاربران
103+ مطالب وبلاگ
Follow by Email
Instagram
Telegram
سبد خرید

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

ورود به سایت