راهنمای خرید لپ تاپ گیمینگ

علی فلاحعلی فلاح
لپ تاپ ام اس آی Crosshair i7-11800H 

راهنمای خرید لپ تاپ گیمینگ: Rig مناسب را پیدا کنید

لپ تاپ های بازی با داشتن مؤلفه های قدرتمند ، طراحی های رنگارنگ و قیمت های برتر ، سیستمی متفاوت از نوت بوک های معمولی اصلی هستند . اگر می خواهید بازی هایی مانند Wild Hunt وGrand Theft Auto V را بازی کنید ، دنیاهای مجازی را با HTC Vive یا Oculus Rift اکتشاف کنید و از گیم پلی صاف و با کیفیت بالا استفاده کنید. آنها همچنین در هنگام طراحی ، سیستمی متفاوت هستند و شاسی هایی با خطوط برجسته تر و صفحه کلیدهای چند رنگ را ارائه می دهند.

برای پیدا کردن و خرید لپ تاپ گیمینگ مناسب ، نکات و توصیه های زیر را دنبال کنید.

راهنمایی سریع

 

یک لپ تاپ بازی برای عناوین کم مصرف مانند World of Warcraft یا Candy Crush خریداری نکنید . این بازی ها به راحتی توسط یک کارت گرافیک یکپارچه قابل پشتیبانی هستند.

از صفحه های لمسی خودداری کنید . آنها گرانتر هستند و باتری را تخلیه می کنند.

لپ تاپ های ۱۷ یا ۱۸ اینچی معمولاً قدرتمندتر هستند ، اما حمل آنها سخت تر است. در حالی که ۱۳ اینچ ، ۱۴ و ۱۵ اینچی حمل آنها راحت تر است اما اغلب فاقد اجزای رده بالاتر هستند.

اطمینان حاصل کنید که صفحه کلید راحت است.

GPU های سری ۱۰ انویدیا سریع تر ، قدرتمندتر و آماده VR هستند.

از لپ تاپ هایی با صفحه نمایش کم مصرف (کمتر از ۱۹۲۰ x 1080) خودداری کنید .

از هارد SSD استفاده کنید. برای نصب سریعتر بازی و بارگذاری سریعتر در SSD سرمایه گذاری کنید.

اگر می خواهید با یک Oculus Rift یا HTC Vive بتوانید از بازی های واقعیت مجازی لذت ببرید ، حداقل یک پردازنده Intel Core i7-6700HQ ، پردازنده Nvidia GeForce GTX 1060 GPU و یک درگاه HDMI 1.3 را داشته باشید.

 

قابل حمل بودن آن چقدرمهم است؟

وزن لپ تاپ یکی از مواردی است که هنگام خرید لپ تاپ گیمینگ باید مد نظر داشت. در مورد سیستم های بازی ، سطوح مختلف قابلیت حمل وجود دارد ، از “بلند کردن با زانوها” گرفته تا “لپ تاپ معمولی”. به طور کلی هرچه لپ تاپ قدرتمند تر باشد ، قابلیت حمل نیز کمتر است.

لپ تاپ گیمینگ

قابلیت حمل حداقل (۱۷ – ۱۸ اینچ) : اگر قصد دارید لپ تاپ خود را در خانه نگه دارید و آن را روی میز خود بگذارید یا آن را بین اتاق ها جابجا کنید ، سیستمی با صفحه نمایش ۱۷ یا ۱۸ اینچی مانند Alienware 17 باید خوب باشد. لپ تاپ ها در این محدوده اندازه معمولاً قدرتمند هستند ، زیرا فضای کافی برای اجزای تولید گرما دارند. با این حال ، حمل آنها سنگین است ، مناسب برای بسیاری از کیف ها نیست.

قابلیت حمل متوسط ​​(۱۵ اینچ) : اگر می خواهید از نوت بوک بازی روی زانوی خود استفاده کنید و بیشتر اوقات آن را حمل کنید ، یک نوت بوک ۱۵ اینچی را در نظر بگیرید ، مانند OriginPC Eon15-S . این سیستم ها با ماندگاری به طور متوسط ​​۵ ساعت و ۵۰ دقیقه و وزن بین ۴٫۶ تا ۷٫۲ پوند در نظر بگیرید ..

بهترین قابلیت حمل (۱۳ – ۱۴ اینچ) : اگر دائما در حال حرکت هستید ، می خواهید لپ تاپ های ۱۳ یا ۱۴ اینچی مانند Razer Blade را در نظر بگیرید. نوت بوک هایی در این محدوده اندازه معمولاً زیر ۵ پوند وزن دارند و تمایل به ماندگاری بیشتر باتری با استقامت متوسط ​​۷ ساعت و ۳۸ دقیقه دارند. با این حال ، لپ تاپ های بازی ۱۳ و ۱۴ اینچی معمولاً با قدرتمندترین CPU یا GPU همراه نیستند ، زیرا آنها فضای کافی برای از بین بردن همه گرمای ایجاد شده هنگام بازی را ندارند.

گرافیک

کارت گرافیک یا GPU سنگ اصلی لپ تاپ گیمینگ (بازی) شما است. که در مقاله راهنمای خرید لپ تاپ گیمینگ به آن می پردازیم. با پردازش داده ها و انتقال سیگنال به مانیتور ، تصاویر را روی صفحه نمایش به شما تحویل می دهد.هنگام اجرای بازی ها ، شما نیاز به یک پردازنده گرافیکی گسسته با حافظه اختصاصی با نام VRAM (حافظه ویدیویی) دارید.

کارت گرافیک -VRAM

اگرچه تمایل به وجود مانیتورهای بهتر و بیشتر با رایانه های شخصی بازی است ، اما متوسط ​​علاقه مندان به بازی با ۴ گیگابایت VRAM خوب است. اکثر لپ تاپ های بازی با GPU های Nvidia ارسال می شوند ، اما جزئی نیز AMD هستید ، مارک های خاصی وجود دارند که به شما امکان می دهند سیستم خود را بر این اساس پیکربندی کنید.

کارت گرافیک خوب برای بازی های اصلی

Nvidia GeForce GTX 1060 : لپ تاپ ها با کارت های ۱۰۶۰ می توانند بازی های مانند Mass Effect: Andromeda یا Witcher 3 را انجام دهند. می توانید هدست Rift یا Vive را برای تجربه VR با افزونه و بازی موبایل تنظیم کنید.

Nvidia GeForce GTX 1050/1050 Ti – یک قدم پایین تر از ۱۰۶۰ ، GTX 1050 برخی از فریم های جامد را در بازی های میان رده مانند Battlefield 1 در تنظیمات بسیار متوسط ​​خفه می کند. ۱۰۵۰ Ti در برخی موارد برای پشتیبانی از Oculus Rift و عناوین مختلف آن کمی قدرتمندتر و تواناتر است. با این حال ، گیمرهای جدی که به دنبال یک سیستم با کارایی بالا هستند ، احتمالاً ناامید خواهند شد.

عملکرد بالاتر

Nvidia GeForce GTX 1070 : فرزند میانی مجموعه کارتهای Nvidia ، GPU 1070 نیز آماده VR است و قادر به تولید برخی از فریم های برجسته قاب است ، اما به اندازه ۱۰۸۰ خوب نیست .

گیمرهای هاردکور و VR-Ready

 

کارت گرافیک - Hardcore Gamers and VR-Ready
  • Nvidia GeForce GTX 1080 : در حین آزمایش ما ، لپ تاپ های بازی مجهز به پردازنده گرافیکی ۱۰۸۰ به طور مرتب در رده متوسط ​​دسته از بازی های رده بالا مانند Rise of the Tomb Raider و Grand Theft Auto V با تنظیمات جلوه ویژه و وضوح تصویر قرار گرفتند. و البته Nvidia 1080 به راحتی می تواند از همه ماجراهای واقعیت مجازی شما پشتیبانی کند. ۱۰۸۰ فقط در سیستم های رده بالا مانند Razer Blade Pro یا Acer Predator 17X یافت می شود .
  • SLI: از آنجا که دو مورد بهتر از یکی است ، برخی از لپ تاپ ها دو نوع پیکربندی را در پیکربندی Scalable Link Intervival (SLI) Nvidia ارائه می دهند. این فناوری به حداکثر چهار GPU کمک می کند تا با هم کار کنند ، عملکرد گرافیکی را برای ارائه بهتر با نرخ فریم بسیار بالا مقیاس می کنند. برخی نمونه های لپ تاپ های SLI شامل Acer Predator 21 X و MSI GT83 Titan SLI هستند.

Nvidia Max-Q Design – انویدیا با تولید کنندگان لپ تاپ همکاری کرده است تا Max-Q را ایجاد کند ، یک طراحی جدید که بر روی کارآیی به جای عملکرد متمرکز است. GPU های اصلی Nvidia با عقب افتادن می توانند یک پردازنده گرافیکی قدرتمند ۱۰۸۰ را درون Asus ROG Zephyrus با ضخامت ۰٫۵ اینچ قرار دهند . با مصرف انرژی کمتری ، سیستم گرمای کمتری را تولید می کند ، به این معنی که از فن ها به اندازه استفاده نمی شود. این بدان معناست که شما سیستمی دریافت می کنید که خنک تر و ساکت تر از لپ تاپ بازی معمولی و تقریباً قدرتمند باشد. GPU های طراحی شده Max-Q شامل GPU های ۱۰۶۰ ، ۱۰۷۰ و ۱۰۸۰ هستند.

نمایشگر

درصورتی که صفحه نمایش نوت بوک شما شبیه تله باشد ، می توانید نرخ فریم بدون کره و گرافیک زیبا را ببینید؟ برای جلوگیری از وقوع این اتفاقات ناگوار ، در اینجا چند دستورالعمل ذکر شده است.

خرید لپ تاپ گیمینگ - Display

 

  • وضوح تصویر : حداقل رزولوشن برای هر لپ تاپ بازی ۱۹۲۰ x 1080 است. لپ تاپ هایی با پنل های QHD (x 1440 2560) یا ۴K (3840 x 2160) به طور فزاینده ای محبوب می شوند و از جزئیات و رنگ چشمگیر آنها ستایش می شود. بعضی از گیمرها هستند که به دلیل افزایش نرخ فریم در ۱۳۶۶ x 768 لذت می برند.
  • صفحه لمسی : برخی از لپ تاپ های بازی شروع به ارائه صفحه نمایش لمسی کرده اند که اگر قصد دارید Candy Crush یا Cut the Rope را بازی کنید ، خوب است. ما آزمایش گسترده ای از نمایشگرهای صفحه لمسی را آزمایش کرده ایم و در حالی که آنها برای سیستم های قابل تبدیل یا ۲ در ۱ حساس هستند ، این ویژگی در اکثر رایانه های شخصی بازی ضروری نیست.
  • مات یا براق : نمایشگرهای خود ، براق یا مات را چگونه دوست دارید؟ این بیشتر از هر چیز دیگری ارجحیت دارد ، اما طرفداران سفت و سخت برای هر دو دیدگاه وجود دارند. تیم براق با رنگ های پر جنب و جوش لذت می برند ، اما سطح براق و درخشنده آزار دهنده است. طرفداران پنل مات لازم نیست نگران انعکاس حواس پرتی باشند ، اما برخی از کاربران از رنگ و جزئیات شسته شده شکایت دارند.
  • OLED: به عنوان آینده نمایشگر توصیف شده است ، یک پانل OLED (رهش کننده نور آلی) از فیلمی از ترکیبات آلی تشکیل شده است که هنگام معرفی جریان الکتریکی ، نور ایجاد می کنند. این فن آوری امکان استفاده از پنل های باریک تر و با کارآمدتر را فراهم می کند که رنگ و کنتراست فوق العاده غنی را به شما ارائه می دهد. Alienware 13 R3 OLED در حال حاضر تنها لپ تاپی است که از این فناوری بهره می برد.
  • G-Sync یا FreeSync : چندین لپ تاپ گیمینگ دارای پنل هایی هستند که از فناوری های G-Sync و Nvidia GS Sync پشتیبانی می کنند.

 

صدا

 

خرید لپ تاپ گیمینگ

 

صدا در هنگام بازی از اهمیت ویژهای برخوردار است. بله ، احتمالاً شما یک هدست دارید که بیشتر اوقات از آنها استفاده خواهید کرد. اما گاهی اوقات شما فقط می خواهید اجازه دهید بلندگوهای لپ تاپ شما کار کند. نرم افزار صوتی منحصر به فرد MSI و ناهیمیک یکی از مورد علاقه های ما است زیرا برخی از بهترین صدای فراگیر را در هدفون و بلندگو ارائه می دهد. همچنین چندین پیش تنظیم مفید ، نرم افزار Bass Boost و Voice Clarification را ارائه می دهد. نرم افزار Dien Audio Alienware یک ثانیه دوم نزدیک است ، در حالی که Dolby Home Theater v4 که در نوت بوک های Lenovo موجود است ، سه مورد برتر ما را به خود اختصاص می دهد.

صفحه کلید و صفحه لمسی

هر بار که بازی می کنید یا در وب گشت و گذار می کنید ، روی آن کلیدها ضربه می زنید ، بنابراین می خواهید با آنها احساس راحتی کنند و بسیار عالی به نظر برسند.

Keyboards

 

  1. فاصله کلیدی : در حالت ایده آل ، شما می خواهید کلیدها بدون بازخورد دادن نارضایتی باشند. برای جابجایی های کلیدی ، ما مشخص کرده ایم که عمق معمولی بین ۱٫۵ تا ۲ میلی متر است و هر چیزی نزدیک و یا بیش از ۲ میلی متر ایده آل است.
  2. فعال سازی : ما همچنین برای بهینه سازی مقدار نیروی لازم برای فشار دادن کلید و اندازه گیری ۶۰ گرم اندازه گیری کرده ایم که یک حس خوب می بخشد.
  3. شخصی سازی : یک صفحه کلید بازی خوب باید نور پس زمینه قابل تنظیم را ارائه دهد. علاوه بر نمایش نور داخلی ، باید نرم افزاری وجود داشته باشد که به شما امکان می دهد ماکرو ایجاد کنید و آنها را به پروفایل روشنایی خود و همچنین بازی مرتبط پیوند دهید.
  4. Anti-Ghosting – این ویژگی مهمی برای گیمرهاست که برای رها کردن این حرکت، باید همزمان چندین دکمه را فشار دهند. و در اصل به این معنی است که می توانید تعدادی کلید را به طور همزمان فشار دهید و همه آنها را ثبت کنید.

 

CPU و RAM: مغزهای عملیاتی

اگر GPU قلب یک لپ تاپ بازی باشد ، پردازنده و رم آن مغز و هیپوکامپ هستند. پردازنده لپ تاپ شما (CPU) همه چیزهایی که ربطی به گرافیک ندارد ، مانند انجام برخی از محاسبات فیزیک یک بازی و کنترل شخصیت های غیر قابل پخش آن را کنترل می کند. همچنین بر عملکرد همه برنامه های غیر بازی شما ، از جمله مرورگر ، سیستم عامل و برنامه های بهره وری شما تأثیر می گذارد. هنگام انتخاب CPU و RAM خود ، نکات زیر را در نظر داشته باشید.

CPU و RAM
  • فقط Intel : شما احتمالاً لپ تاپ بازی با پردازنده AMD پیدا نمی کنید.
  • حداقل هسته نسل ۶ را انتخاب کنید : T که آخرین نسل CPU های Intel سری هفتم سری ” Kaby Lake ” ساخته تراشه ساز است که در اواخر سال ۲۰۱۶ راه اندازی شد. تمام CPU های Kaby Lake دارای شماره های مدل هستند که با ۷ (به عنوان مثال: Core i5-7200U) شروع می شوند در حالی که قدیمی تر ، تراشه های نسل ۶ دارای شناسه هستند. که با ۶ شروع می شود (بعنوان مثال: Core i5-6200U).
  • Core i5 Bare Minimum : هنگام خرید کامپیوتر بازی جدید خود ، Intel Core i5 کمترین پردازنده ای است که باید در نظر بگیرید. مدل های Core i7 دو هسته ای یک قدم کوچک در پیش دارند.
  • Quad-Core Is Ideal : اگر در جستجوی پردازنده Core i7 هستید ، به جای تراشه دو هسته ای ، به دنبال یک تراشه چهار هسته ای باشید. می دانید که یک تراشه با نگاه کردن به انتهای شماره مدل آن ، دو هسته ای است. CPU های چهار هسته ای Core i7 دارای پسوندهایی هستند که به HQ یا HK ختم می شوند. تراشه های HK سریعترین هستند و حتی به شما امکان می دهند اورکلاک کنید.
  • مسائل مربوط به سرعت ساعت : هنگام انتخاب یک CPU سرعت ساعت را در ذهن داشته باشید زیرا تعداد بالاتر با سرعت های سریعتر برابر است. پردازنده ۳٫۴ گیگاهرتزی Core i5 به طور قابل توجهی سریعتر از تراشه مشابه با ۲٫۶ گیگاهرتز است. برخی از تراشه های Skylake جدید اینتل را می توان اورکلاک کرد ، به این معنی که سرعت از طریق برنامه ای مانند Intel Extreme Tuning Utility قابل تنظیم است.
  • ۸ گیگابایت کافی است : به هیچ وجه کمتر از ۸ گیگابایت رم انتخاب نکنید. دریافت ۱۶ گیگابایت یک مزیت است ، اما به اندازه داشتن پردازنده سریعتر یا تراشه گرافیکی مهم نیست.

 

ذخیره سازی: SSD یا HDD؟

در راهنمای خرید لپ تاپ گیمینگ درباره نقش هارد در بازی با لپ تاپ می پردازیم. برای نوت بوک های بازی ، هارد سریعتر همیشه بهتر است ، به همین دلیل بسیاری از مردم SSD ها را دوست دارند ، به ویژه کارت های جدید PCIe ، که سرعت انتقال فایل را دارند. این افزایش اضافی سرعت به زمان بارگذاری سریعتر بازی و همچنین کاهش فشار منجر می شود .

اگر یک SSD از قدرت بودجه شما خارج است ، ما به شدت توصیه می کنیم حداقل یک هارد ۱TB را با سرعت ۷٫۲۰۰ دور در دقیقه خریداری کنید. با این وجود ، به جای یک وضعیت ، توصیه می کنیم پیکربندی را انتخاب کنید که هم SSD داشته باشد و هم هارد دیسک. به این ترتیب می توانید بازی ها و فایل های مهم خود را روی SSD سریع بارگذاری کنید و فضای کافی برای هر چیز دیگری داشته باشید.

نام تجاری( Brand ): چه نامی دارد؟

اکنون که بودجه خود را برای خرید لپ تاپ گیمینگ می دانید یک سوال نهایی وجود دارد که باید در نظر بگیرید. قصد خرید کدام مارک لپ تاپ را دارید؟ ما قصد نداریم شما را به یک روش یا راه دیگری سوق دهیم ، اما در اینجا برخی از مواردی در مورد برخی از مارک های برتر وجود دارد که می توانید هنگام انجام تحقیقات خود در مورد آنها فکر کنید.

خرید لپ تاپ گیمینگ - Brand
  • Alienware: معروف به طراحی سفینه فضایی کامل با نورپردازی خارج از این جهان ، Alienware با ارائه مشخصات خیلی بالا ، کار محکم و با ارزش ارائه می دهد. با این حال ، خارج از تنظیمات از پیش تعیین شده آن ، فضای زیادی برای سفارشی سازی وجود ندارد. این شرکت به طور معمول پس از تشخیص از راه دور ، ضمانت ۱ ساله را با سرویس در محل ارائه می دهد.
  • ایسوس: با نام تجاری سری Gamers شرکت ، لپ تاپ های این شرکت از طراحی جنگنده های براق و خزدار با مجموعه ای از مشخصات قابل توجه برخوردار هستند. با این حال ، ایسوس در زمینه شخصی سازی موارد زیادی ارائه نمی دهد. در مورد گارانتی ، غول فناوری تایوانی به طور معمول یک گارانتی بین المللی ۱ ساله را با پوشش خسارت تصادفی و ۳۰ روزه محافظت از نقطه صفر روشن با پشتیبانی ۲۴/۷ فناوری ارائه می دهد.
  • Lenovo: لپ تاپ های Lenovo مترادف با طراحی ناقص هستند. اما به نظر می رسد که در زیر جلای ساده ، به طرز شگفت انگیزی دارای مشخصات باکیفیت است .
  • MSI: یکی از خلاق ترین شرکتها ، MSI به دلیل داشتن ۱۷ اینچ هالکینگ ، اژدها با مضمون قرمز و همچنین نوت بوکهای ۱۵ اینچی پیچیده خود معروف است. MSI نمی ترسد چهار SSD و صفحه کلید مکانیکی را با یک تاچ پد دیجیتالی به درون سیستم بکشد. MSI به مشتریان خود ۲ سال ضمانت محدود می دهد.
  • OriginPC: طرح پیش فرض OriginPC به طور معمول خواهان ندارد ، اما وقتی شخصی سازی می شود ، مورد پسند افراد هستند. از کارهای رنگی سفارشی ، ترکیبات حرارتی گرفته تا تلویزیون تیونر ، تا زمانی که پول داشته باشید. ضمانت استاندارد OriginPC پشتیبانی فنی ۲۴/۷ طول عمر را ارائه می دهد .
  • Razer: مانند MacBooks برای گیمرها ، لپ تاپ های تمام مشکی Razer برخی از سبکترین و باریک ترین بازار هستند. تنها گزینه های پیکربندی ارائه شده برای اندازه حافظه و وضوح صفحه نمایش است. این شرکت دارای ۱ سال ضمانت محدود برای کلیه محصولات خود می باشد.
  • Gigabyte / Aorus – Gigabyte و شرکت فرعی رده بالای آن Aorus دارای تنوع متنوعی از سیستم های بازی هستند. در جایی که لپ تاپ های Aorus با کیفیت هستند سیستم های گیگابایت تمایل به فله تر ، رنگی تر و ارزان قیمت تر دارند. تمام لپ تاپ های Aorus و سیستم های منتخب گیگابایت دارای دو سال ضمانت محدود هستند در حالی که سیستم های باقی مانده تنها با ۱ سال عرضه می شوند.
  • HP – شما بلافاصله HP را با لپ تاپ های بازی مرتبط نمی دانید ، اما این شرکت در سریال های Omen خود گام های بلندی در این صنعت برداشته است. لپ تاپ های بازی HP با استاندارد های ضمانت یک سال محدود عرضه می شوند که در صورت نیاز سیستم شما به خدمات رایگان ، ارسال رایگان نیز دارند.
  • ایسر – ایسر دارای یک ترکیب کاملاً گرد با ترکیبی از نوت بوک های بودجه مانند Aspire VX 15 و ماشین های کاملاً مشتاق مانند Predator 21 X است. این شرکت لپ تاپ های بازی خود را با یک سال ضمانت محدود پشتیبانی می کند که شما را ملزم به پرداخت هزینه ارسال آن به شرکت برای خدمات می کند.
دسته بندی سایر/ آموزش مقالات
اشتراک گذاری

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1039+ محصولات
36719+ کاربران
103+ مطالب وبلاگ
Follow by Email
Instagram
Telegram
سبد خرید

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

ورود به سایت