لپ تاپ یا PC: کدام یک برای طراحی گرافیکی بهتر است؟

علی فلاحعلی فلاح
لپ تاپ یا PC: کدام یک برای طراحی گرافیکی بهتر است؟

لپ تاپ یا PC: کدام یک برای طراحی گرافیکی بهتر است؟

سوال اول این است که آیا شما می خواهید با Mac کار کنید یا رایانه شخصی. بیشتر نرم افزارها ، حتی برای طراحی گرافیک ، برای سیستم عامل های iOS و Microsoft Windows تولید شده اند. مطمئن شوید که پرونده های شما با نرم افزار و سیستم عامل مورد استفاده هر شرکتی که با آن کار می کنید سازگار است.

مزایای مک این است که نمایشگرهای آنها تمایل دارند از کیفیت بسیار دقیق و خوبی برخوردار باشند. از آنجا که مک ها مدت طولانی است که بر دنیای طراحی گرافیک حاکم هستند ، برخی از نرم افزارهای تخصصی طراحی گرافیک وجود دارد که فقط برای IOS ایجاد شده اند.

رایانه های شخصی از نظر طراحی گرافیکی توان خود را افزایش می دهند. از مزایای رایانه شخصی می توان به قابلیت اجرای نرم افزارهای عمومی تر اشاره کرد.
همچنین از لپ تاپ شما برای کارهای شخصی و تجارت استفاده می کنید. اخیراً ، Apple در حال حذف پورت از دستگاه های خود است. این ظاهری زیبا و ساده به محصولات می بخشد ، اما می تواند هنگام وصل چندین لوازم جانبی ناامید کننده باشد.

رایانه های شخصی با قابلیت پیکربندی یا به روزرسانی اجزای بیشتر ، بهتر از مکینتاش قابل ارتقا هستند. این قابلیت می تواند شما را قادر سازد که فقط یک قطعه منسوخ یا خراب را بدون اینکه کل لپ تاپ جایگزین کنید ، تعویض و به روز کنید.

کارایی

کاری که با رایانه خود انجام می دهید در تصمیم گیری انتخاب بین اینکه لپ تاپ یا PC: کدام یک برای طراحی گرافیکی بهتر است؟ تفاوت ایجاد می کند. تمام اجزای رایانه در هنگام کار گرما ایجاد می کنند و خنک کردن در لپ تاپ ها مشکل تر است. در نتیجه ، اجزای لپ تاپ به سرعت اجزای رومیزی کار نمی کنند تا از ایجاد گرما جلوگیری کنند.

به عنوان مثال ، CPU های لپ تاپ (پردازنده ها) به طور معمول ۵۰-۶۰٪ از عملکرد پردازنده های دسک تاپ را دارند. به طور کلی ، رایانه های رومیزی با RAM بیشتری قابل ارتقا هستند ، زیرا تعداد بیشتری اسلات در دسترس است. اگر یک GPU اختصاصی (کارت گرافیک) دارید ، GPU های لپ تاپ دارای سرعت ۷۰-۸۰٪ از پردازنده های گرافیکی رومیزی هستند. GPU های رومیزی نیز به طور کلی از کیفیت بالاتری نیز برخوردار هستند.

لپ تاپ یا PC: کدام یک برای طراحی گرافیکی بهتر است؟

رایانه های رومیزی نیز معمولاً دارای حافظه های بیشتری (حافظه رم) بیشتری هستند. معمولاً این اسلات ها پر نمی شوند ، اما به راحتی می توان حافظه بیشتری را اضافه کرد. همچنین می توانید حافظه را در لپ تاپ ارتقا دهید ، اما یک لپ تاپ به طور معمول تعداد اسلات های موجود به اندازه دسکتاب را ندارد.

دوام

اجزای رومیزی و لپ تاپ از استحکام قابل مقایسه ای برخوردار است. با این حال ، در صورت عدم موفقیت ، تعویض قطعات در یک دسک تاپ ساده تر است. دسک تاپ همچنین گزینه های پیکربندی بیشتری را نیز در اختیار شما می گذارد بدون اینکه بخواهید خودتان قطعات را شخصی سازی یا تغییر دهید.

مانیتورها می توانند مسئله ای با دوام باشند. دسک تاپ به شما امکان می دهد اندازه مانیتور خود را انتخاب کرده و آن را برای یکی دیگر تعویض کنید.

به طور کلی ، لپ تاپ ها با درایوهای حالت جامد (SSD) پیکربندی شده اند. مزایای دیگری برای SSD وجود دارد. رایانه های رومیزی می توانند با هر نوع درایو ذخیره سازی پیکربندی شوند و بعد از این واقعیت قابل ارتقا هستند.

لپ تاپ یا PC: کدام یک برای طراحی گرافیکی بهتر است؟

محل

مهمترین تفاوت بین دسکتاپ و لپ تاپ در قابل حمل بودن لپ تاپ ها است. اگر بین سایت ها یا مشتری ها سفر می کنید و باید کارهای خود را همراه خود بیاورید ، لپ تاپ تنها انتخاب شماست.

گزینه های دیگر

اگر بودجه شما به دسک تاپ و لپ تاپ اجازه نمی دهد ، گزینه های دیگری وجود دارد.

اگر به قابلیت حمل لپ تاپ احتیاج دارید بلکه به فضای بیشتری برای ذخیره آن نیاز دارید ، از آنجایی که لپ تاپ اجازه می دهد ، می توانید یک درایو ذخیره سازی خارجی را به لپ تاپ خود وصل کنید تا پرونده های کمتری به آنها دسترسی پیدا کنید.

لپ تاپ یا PC: کدام یک برای طراحی گرافیکی بهتر است؟

اگر به قابلیت حمل و نقل نیاز دارید ، اما فقط برای یک یا دو پرونده به طور همزمان ، رایانه های تبلتی و نوت بوکی وجود دارند که می توانند تعداد محدودی از فایل های بزرگتر را کنترل کنند ، گاهی اوقات فقط برای مشاهده.

برخی از تبلت ها قابلیت اجرای نرم افزار نقاشی را نیز دارند. چگونه شما از رایانه خود استفاده می کنید ، چقدر سخت از کامپیوتر خود استفاده می کنید ، و جایی که از رایانه خود استفاده می کنید ، به همراه بودجه خود ، مشخص می کند که آیا برای طراحی گرافیک به دسک تاپ یا لپ تاپ نیاز دارید.

کدام دسک تاپ را برای طراحی گرافیک انتخاب کنید

اگر به دنبال بهترین رایانه رومیزی برای طراحی گرافیک هستید ، می دانید که انتخاب ها می توانند گیج کننده باشند. نوع کاری که انجام می دهید و همچنین بودجه شما روی تصمیم شما تأثیر می گذارد. تصمیم گیری این است که آیا می خواهید از Mac یا رایانه شخصی استفاده کنید.

اگرچه اپل سابقاً تنها مورد استفاده طراحان گرافیک بود ، لزوم ادغام با سایر قسمتهای شرکتی که از رایانه های شخصی استفاده می کند بسیار مهم شده است. بیشتر نرم افزارهای طراحی می توانند در هر دو سیستم عامل iOS و Microsoft Windows استفاده شوند.

لپ تاپ یا PC: کدام یک برای طراحی گرافیکی بهتر است؟

از آنجا که مک ها از مانیتور یکپارچه استفاده می کنند ، اپل می تواند کیفیت صفحه نمایش را کنترل کند که تمایل دارد با رنگ های دقیق بسیار بالا باشد. هنوز چند قطعه از نرم افزار طراحی وجود دارد که فقط برای iOS ایجاد شده است. از طرف دیگر رایانه های شخصی به شما امکان اتصال به هر نمایشگر را می دهند ، که امکان انتخاب انعطاف پذیری بیشتری را هنگام انتخاب مانیتور فراهم می کند.

رایانه های شخصی بسیار سخت کار کرده اند تا از نظر طراحی گرافیکی دوستانه تر شوند ، و گزینه های زیادی برای به روزرسانی قطعات وجود دارد. رایانه های شخصی همچنین می توانند یکپارچه تر با نرم افزار عمومی موجود یک شرکت ادغام شوند.

کدام پردازنده؟

پردازنده یا CPU سایر اجزای رایانه را هماهنگ می کند. به دنبال سرعت و قدرت در یک پردازنده باشید ، به طور کلی یک پردازنده سری چهار هسته ای برای اجرای نرم افزارهای پیچیده طراحی مورد نیاز است. هرچند در حال مشاهده پردازنده هستید ، ولی توانایی گرافیکی را بررسی کنید. رایانه ها می توانند به یک تراشه گرافیکی یکپارچه در پردازنده یا یک کارت گرافیک مجزا مجهز شوند. در گذشته تراشه های گرافیکی یکپارچه بسیار قدرتمند نبودند و فقط قادر به نمایش صفحات وب و اسناد استاندارد بودند.

هرچه بیشتر افراد از نرم افزار ویرایش عکس و سایر گرافیک های پیشرفته تر استفاده می کنند ، تراشه های گرافیکی یکپارچه بهبود یافته اند. اگر بسیاری از طرح های سه بعدی یا ویرایش ویدیوی گسترده انجام دهید ، یک تراشه یکپارچه می تواند اکثر نرم افزارهای طراحی گرافیک را اجرا کند. این باعث می شود پول خود را پس انداز کنید. اگر بودجه شما اجازه می دهد یا اگر با یک نرم افزار بسیار پیچیده کار می کنید ، به دنبال کارت گرافیکی گسسته باشید.

چقدر حافظه؟

رایانه از حافظه ، به عنوان RAM (حافظه دسترسی تصادفی) نیز استفاده می کند ، تا بتواند اطلاعاتی را در پرواز و برای نمایش فایلی که در حال کار بر روی آن هستید ، فراخوانی کند. اگر با پرونده های بسیار بزرگی مانند کلیپ های ویدئویی کار می کنید ، یا معمولاً چندین برنامه نرم افزاری را همزمان باز می کنید ، حافظه بیشتر به شما کمک می کند بین برنامه ها جابجا شوید و فایلهای پیچیده را به نمایش بگذارید.

تا حد امکان RAM را در رایانه خود بدست آورید. اگر تنظیمات ارائه شده از حافظه کافی برخوردار نباشد ، خرید و نصب حافظه بیشتر آسان است.

لپ تاپ یا PC: کدام یک برای طراحی گرافیکی بهتر است؟

کدام نمایشگر؟

برای طراحی گرافیک هنگام مشاهده مانیتورها ، به تراکم پیکسل توجه کنید. به طور کلی ، شما می خواهید HiDPI (به نام Retina HD® توسط اپل) ، HiDPI چگالی بالاتر از پیکسل ها ، که سپس جزئیات بیشتری را نشان می دهد. حداقل تراکم پیکسل برای طراحی گرافیک ۱۹۲۰×۱۰۸۰ پیکسل است.

دقت رنگ در نمایشگر نیز بسیار مهم است. دقت رنگ از دو آیتم ، gamut و Delta-E تشکیل شده است. Gamut این است که چند رنگ نمایش داده می شود ، Delta-E معیاری از میزان فاصله مانیتور است.

برای Delta-E ، تعداد کمتری بهتر است ، هدف را برای مانیتور با نمره Delta-E زیر ۵ بگیرید. البته ، اگر gamut رنگی بسیار اندک باشد ، مانیتور می تواند نمره Delta-E بسیار پایینی داشته باشد. در حالت ایده آل ، یک مانیتور باید ۱۰۰٪ از Adobe RGB را برخوردار باشد.

کدام لپ تاپ را برای طراحی گرافیک انتخاب کنید؟

قبل از اینکه خیلی در روند تصمیم گیری قرار نگرفته اید ، نوع کارهایی را که انجام می دهید و بودجه خود را در نظر بگیرید. در صورت انجام کارهای پیچیده سه بعدی ، باید تمام مشخصات را با بالاترین نسخه داشته باشید.

اگر کار شما عمدتاً ۲D است ، می توانید در اواسط تا پایین دامنه باشید. جستجوی لپ تاپ برای استفاده برای طراحی گرافیک می تواند یک چالش و متفاوت از خرید لپ تاپ برای استفاده عمومی یا بازی باشد. شما می خواهید یک لپ تاپ به اندازه کافی سبک باشد تا قابل حمل باشد اما به اندازه کافی قدرتمند است تا کارهای پیچیده ای را انجام دهد.

مهمترین مشخصات موردنظر برای طراحی گرافیک عبارتند از: سیستم عامل ، CPU ، حافظه یا رم ، درایو ذخیره سازی ، نوع و اندازه نمایشگر و دقت رنگ.

لپ تاپ یا PC: کدام یک برای طراحی گرافیکی بهتر است؟

پردازنده

CPU یا پردازنده عملکرد کامپیوتر را کنترل می کند. برای طراحی گرافیک ، شما نیاز به یک پردازنده سریع و قدرتمند برای اجرای نرم افزارهای پیچیده طراحی دارید. برندهای برتر به سرعت تغییر می کنند ، اما به طور کلی برای طراحی گرافیک به پردازنده سری چهار هسته ای احتیاج دارید.

علاوه بر CPU ، باید به توانایی گرافیکی کامپیوتر توجه کرد. یک کامپیوتر می تواند یک تراشه گرافیکی یکپارچه در پردازنده یا کارت گرافیک مجزا داشته باشد. پیش از این ، تراشه های گرافیکی یکپارچه بسیار اساسی بودند و قادر به انجام کارهای بیشتری نسبت به صفحات گسترده و صفحات وب نبودند.

با این حال ، در چند سال گذشته ، تراشه های گرافیکی یکپارچه بهبود قابل توجهی یافته اند. مگر اینکه طرح های سه بعدی زیادی انجام دهید ، یک تراشه یکپارچه معمولاً برای اجرای بیشتر برنامه های طراحی گرافیک کافی است. استفاده از تراشه گرافیکی یکپارچه به جای کارت گرافیک اختصاصی موجب صرفه جویی در هزینه شما می شود. اگر بودجه دارید یا تمایل دارید که در برنامه های پیچیده با بافت های زیادی کار کنید ، باید با یک کارت گرافیک جداگانه به دنبال لپ تاپ باشید.

حافظه

Memory یا RAM ، داده هایی را که کامپیوتر برای دسترسی به آن نیاز دارد ، مانند تمام اطلاعات موجود در پرونده ای که در حال حاضر روی آن کار می کنید ، در اختیار دارد. اگر به طور معمول با چندین برنامه کاربردی باز کار می کنید ، یا اگر با پرونده های بسیار بزرگ کار می کنید ، به رم بیشتری نیاز دارید تا تعویض یکپارچه بین برنامه ها و پیمایش در پرونده های پیچیده فراهم شود.

سعی کنید به همان اندازه که ممکن است در لپ تاپ خود داشته باشید. اگر پیکربندی شامل رم کافی برای نیازهای شما نباشد ، می توانید به راحتی حافظه را خریداری و اضافه کنید.

درایو ذخیره سازی

درایوهای ذخیره سازی می تواند یک هارد دیسک سنتی (HDD) یا یک درایو حالت جامد (SSD) باشد. هارد دیسک ها گرچه تمایل به ارزان تر بودن و ظرفیت بیشتری دارند اما در لپ تاپ ها می توانند مشکل ساز باشند. درایوهای حالت جامد سبک تر ، سریعتر و بادوام تر از درایوهای سخت هستند. اکثر لپ تاپ ها با درایوهای حالت جامد فروخته می شوند ، اما اگر این اتفاق نیفتد با یکی از آنها در دسترس باشند ، کامپیوترها می توانند با SSD نصب مجدد شوند.

لپ تاپ یا PC: کدام یک برای طراحی گرافیکی بهتر است؟

نوع و اندازه نمایش

از آنجا که طراحی گرافیک یک رسانه بصری است ، شما بهترین مانیتوری را که می توانید از آن خود کنید ، می خواهید. معمولاً یک مانیتور ۱۳ اینچی برای کارهای طراحی گرافیک بسیار کوچک است. شما باید حداقل ۱۵ اینچ را امتحان کنید. ۱۷ اینچ برای کار بهتر است ، اما حمل آن دشوار است.

شما همچنین می خواهید یک صفحه HiDPI (به نام اپل Retina HD®) استفاده کنید. این صفحه نمایش ها از تراکم بالاتر پیکسل ها برخوردار هستند و به شما امکان می دهد جزئیات بیشتری را ببینید. پایین ترین صفحه نمایش برای طراحی مؤثر پیکسل های ۱۹۲۰×۱۰۸۰ است.

بسیاری از لپ تاپ ها اکنون گزینه ای برای استفاده از مانیتور به عنوان صفحه لمسی دارند. همچنین برخی از این موارد به عنوان تبلت نیز قابل استفاده هستند. اگر می خواهید از لپ تاپ خود به عنوان تبلت استفاده کنید ، باید صفحه لمسی دریافت کنید.

برخی افراد صفحه نمایش لمسی را به خصوص با اثر انگشت دچار مشکل می کنند. لپ تاپ هایی که به تبلت تبدیل می شوند بیشتر و بیشتر متداول هستند. اگر می خواهید از یک دستگاه ورودی متفاوت برای طرح های خود استفاده کنید ، استفاده از تبلت می تواند مؤثر باشد.

اگر تصمیم دارید از یک قلم به عنوان یک دستگاه ورودی متناوب استفاده کنید ، به بهترین گزینه ای که دوست دارید نگاه کنید. این را ممکن است لپ تاپی را که خریداری می کنید فروشنده به شما دیکته کند. هیچ قلم بدی وجود ندارد ، فقط متفاوت است.

دقت رنگ

دقت رنگ و طیف گسترده ای از رنگ نیز بخش های مهمی از مانیتور هستند. به طور کلی ، شما می خواهید اطمینان حاصل کنید که مانیتور مورد نظر شما حداقل ۱۰۰٪ از Adobe RGB را داشته باشد. اگر رنگ تمرکز شما نیست ، می توانید از مانیتوری دور شوید که ۱۰۰٪ sRGB دارد. دقت رنگ معمولاً توسط Delta-E اندازه گیری می شود ، نشانگر این است که مانیتور تا چه حد از دقت کامل فاصله دارد ، در نتیجه ، تعداد کمتری باشد بهتر است

سعی کنید مانیتور را با نمره Delta-E زیر ۵ بدست آورید. البته Delta-E به خودی خود نمی تواند در نظر گرفته شود ، بلکه باید آن را با gamut رنگ مقایسه کرد. مانیتور با وسعت رنگ کمتری نمره Delta-E بهتری (پایین) خواهد داشت زیرا رنگ های کمتری برای درست شدن دارد.

نتیجه

از این اطلاعات با آگاهی از اینکه چه نوع برنامه هایی را اجرا خواهید کرد ، چه برنامه های کاربردی شغلی عمومی برای استفاده ، چه نوع سازگاری با سیستم های مشتری خود را که نیاز دارید و بودجه شما برای یافتن بهترین کامپیوتر طراحی گرافیک استفاده کنید. این که لپ تاپ یا PC: کدام یک برای طراحی گرافیکی بهتر است؟ بستگی به کاری دارد که شما انجام می دهید ، از نظر طراحی ، بودجه شما چیست و چه برنامه هایی را اجرا می کنید. تعداد زیادی رایانه خوب در آنجا برای طراحی گرافیک وجود دارد ، فقط سوال برای پیدا کردن رایانه مناسب برای شماست.

دسته بندی سایر/ آموزش مقالات
اشتراک گذاری

نوشته های مرتبط

یک پاسخ به “لپ تاپ یا PC: کدام یک برای طراحی گرافیکی بهتر است؟”

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1039+ محصولات
37255+ کاربران
103+ مطالب وبلاگ
Follow by Email
Instagram
Telegram
سبد خرید

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

ورود به سایت